Mun sukkaproggis on pulkassa. Viimeiset perunalaarin täytteet pukkasin eetteriin äskettäin.

Oli hauska keikka. En arvannutkaan, kun matkaan ilmoittauduin, kuinka voi sukan tekeminen viedä naista langan jatkona. En valita. Lystiä joka silmukka.

Ensimmäiseksi saatoin maailmaan suolaista kamaa. Ihan perussukat ei niin perus langasta. Jitterbug Salty Dog oli uusi tuttavuus ja se oli ihastusta alusta loppuun.

Matka jatkui kotimaisin langoin. Ainot syntyivät Novitan Nallesta ja Nalle Colorista. Jämälangat pääsivät laatikon pohjalta ihmisten ilmoille.

Sit oli mun aika hurahtaa ihan täysillä. Handusta ostamani lanka "Tähtilampun alla "vei mun sydämeni kokonaan. Väri, nimi, langan koostumus. Kaikki niin ihqt! Neuloin sukat kärjestä. Ei mennyt herkkua yhtään hukkaan jäminä. Sain polvisukat. Ja nämä mä pidän itse. En henno luopua.

No mitäs sitten... sit oli lisää herkkulankaa tarjolla. Handusta tämäkin. Piparminttu sukat ovat raikkaat ja hauskat. Ohje sukkaan Rise and Shine. Voi että oli nam. Lanka ja ohje. Tutustuin ensimmäistä kertaa ranskalaiseen kantapään malliin. Magnifique! Fantastique! Loput sukat saivat kaikki ranskalaisen kantapään. Paitsi kärjestä neulotut.

Päräytin seuraavaksi terveysvaikutteiset sukat. Austermann Step aloevera ja jojoba mausteinen sukkalanka viihdytti mua kovasti. Pehmeää sujuvaa lankaa. Itseraidoittuvana lanka jätti mulle sen parhaimman. Neulomisesta nauttimisen.

Välillä miesten maailmaan. Sukat nuorelle miehelle Regia Sierra effect-langasta. Neulottu kärjestä ylöspäin. Se on langan kulutuksen arvioimiseen mainio tapa neuloa sukat. Eri väriset raidat pitivät mielenkiintoa mukavasti yllä.
 

Sitten syntyivät Kirsikkaiset. Näihin sukkiin langan teki Novita (Nalle). Loput on oma tekemää. Värjäsin valkoisen langan Kool Aidilla, mehut Cherry ja Pink Lemonade. Huh, miltä haisivat värjäyskattiloiden poristessa. Sukkien varret ja päälliset valepalmikoita.

Nukkumaijan unisukat veivät mut pitsien maailmaan. Lanka valkoista kuin unen lampaat. Ohje  Ulla 01/05. Lanka Limbo Superwash.

Perustavaraa miehen jalkaan Novitan 7 veljesten raidoittamana. Jalmarit olivat nähneet päivän valon.

Projektin viimeiset sukka kullan murut ovat väriloistossaan mun lempparit. Lanka Handusta "Kaikki on vinksin vonksin" ja neulominen oli yhtä juhlaa. Värit niin herkkua. Lanka hyvän tuntuista työstää. Tämä lanka ei kuvioita kaipaa. 


 

 Siinäpä sitä sukkaa. Mulle ja muille. Aikaa se vei. Muut työt ovat olleet varikolla.

Siitä huolimatta, silmukkaakaan en ole katunut.