Voihan jysäys. Mun tajuntaan (viimeinkin) meni tosiasia: lanka loppuu, työ on kesken.

Mitenkähän tähän on tultu? Ihan helposti. Ilman ainuttakaan oikeaa ajatusta.

Minäkin olen löytänyt tieni Tallinnan Karnaluks-tukkuun. Ensi visiitin tein viime vuonna. Myyjä antoi korin käteen, selosti kaupan käynnin perusteet ja sit mä aloin kierteleen. Katselin, hypistelin, vertailin, ihastelin. Ihania lankoja paljon paljon. Olisin kaikkea halunnut mukaani. Yhtenä ostoksena oli Filatura Cervinia Super Tajmahal. Pehmeä merino, silkki, kashmir lanka. Laskin, että pussillinen mukaan. Siitä lähtee neulepusero tai muuta kivaa syntymään. Kaikkea muutakin ihanuuslankaa kassiini sulloin. Lisäksi Addin puikkoja.. noh jokunen. Lankakasseja hampaita myöten myhäillen palasin aikanaan kotiin.

Super Tajmahal alkoi työstyä vasta tämän vuoden puolella. Löysin kivan ohjeen. Tein mallitilkun, laskin silmukat ja kerrokset (mulle tooosi harvinaista) ja sitten töihin. Alkuun mentiin lujaa eteenpäin. Taka- ja etukappaleet valmistuivat nopeasti. Sitten työ jäi varikolle, kun kaikkea muuta mielenkiintoista tuli vastaan.

Nyt olen jatkanut hommaa. Hihat ovat kainalokavennusten kohdalla. Tässä kohtaan mykistyin. Totaali havahtuminen: l-a-n-k-a e-i r-i-i-t-ä. Kuinka helkutissa, kun sitä oli kilo? KILO! Mua on huijattu. Ne on laittanut jotain sekunda keriä näyttelemään isompia kuin ovatkaan. Jotain on pahasti pielessä. En tiedä mitä ajatella... kunnes ajatus alkaa kirkastua. Ensi kertaa koko aikana. Siis mitä tää on? Ei muuta kuin että ostin 50g keriä kymmenen = 500g. Mutta ostohetkellä määrä kääntyi kiloksi mun ajatuksissa. Tähän päivään asti sitä on ollut mulle kilo. Mutta sitä ei ole neuleelle kuin puolet siitä.

Moni neuloja on saanut apua blogien välityksellä. Nyt pyydän apua minäkin. Onko kenelläkään mahdollisesti tätä lankaa ylimääräistä? Sanotaan kaksi kerää? Värin numero 1424. On vaalean vihreämpää kuin kuvassa. Tekisin kaupat. Heti.

1243686551_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Harmittaa. Ehkä myöhemmin naurattaa. Nyt ei. Eräs mukava entinen opettajani sanoi, että ole iloinen, jos teet virheitä. Niistä opit eniten. Olen opetukseni saanut. Tästä lähtien ostan sukkalankaakin (oikeasti) kilon, ettei lopu kesken.

1243687068_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Menen syömään suklaata. Jos se helpottaisi.